9/10/08

Punts positius i negatius



Aquest és el sistema que faig servir des de fa uns quants anys per a conseguir la disciplina necessària per crear en els alumnes uns bons hàbits de treball i una bona actitud amb els companys i mestres. A mi em funciona i em sento còmoda, les nenes i nens també. Quan arriven a deu positius tenen un petit premi: un adhesiu, un llapis, una llibreta petita, poder imprimir un dibuix del Kid Pix, una pedra "màgica", etc.

Quan arriven a cinc negatius han de pagar una multa. Ara mateix consisteix en estar tres dies sense tenir "temps lliure" que és el moment en que han acabat totes les feines i poden fer allò que disitgen sense molestar a ningú: dibuixar, llegir, pintar, a vegades jugar, en definitiva un espai creatiu. Alguns alumnes en aquest temps lliure s'estimen més fer feina extra, és a dir continuar treballant, aquesta feina és recompensada amb un o dos punts positius.

Si algun dia porten de casa feina que no se'ls hi ha demanat també els hi poso un positiu.

Durant el temps lliure el que treballo és que hi hagi un bon clima a classe, que estiguin tranquils, que no es fagi sorroll, en definitiva que tots ens trobem a gust.
Quan això no és així els hi poso un cercle vermell a la pissarra, si arriven a tenir tres vermells s'acava el "temps llire" i haurem de posar-nos a fer feina.

És conductisme pur, però penso que en aquestes edats han d'anar aprenent uns certs hàbits que els ajudaran a ser persones més completes i felices en un futur.

Els nens no poden estar tot el temps jugant i fent el que volen, han de tenir certes responsabilitats i no poden aconseguir "coses" o el que volen de forma gratuita, se les han de guanyar, amb els seus esforç, això vol dir que han de saber comportar-se.

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Estic d'acord que els nens necessiten aquirir uns hábits.Aquest mètode es molt bo doncs que s valora l'actitud i reconeix el seu esforç.A més a més. incentiva a treballar sense obligació.El fet de sentir-se protagonista significa molt pels nostres nens,ho dic per expériencia pròpia.MOLTES FELICITATS PILAR!

Anónimo dijo...

Amb tot el respecte del món penso que no és un mètode massa pedagògic. És cert que com bé expliques, és un mètode productiu, però penso que l'alumne arriba a uns hàbits o a unes actituds per la recompensa que en treurà.
Hem d'actuar bé perquè és la nostra obligació, hem de treballar fort perquè sempre hem de donar el màxim, però NO hem de fer les coses, perquè ens donaran punts!

Pilar Soro dijo...

Anirias a treballar si no et paguessin?.
Amb les meves filles ho vaig fer 3 o 4 anys, això dels punts, quan eren petites. I estic molt orgullosa d'elles, em va anar molt bé per adquirir hàbits . No és per abusar, jo tambe els hi dic als alumnes aixo que tu dius:
Hem d'actuar bé perquè és la nostra obligació, hem de treballar fort perquè sempre hem de donar el màxim, hem d'actuar sense "inversió". Potser tens raó, però no se fer-ho millor.