9/10/08

Classe de mates a primera hora


Punts positius i negatius



Aquest és el sistema que faig servir des de fa uns quants anys per a conseguir la disciplina necessària per crear en els alumnes uns bons hàbits de treball i una bona actitud amb els companys i mestres. A mi em funciona i em sento còmoda, les nenes i nens també. Quan arriven a deu positius tenen un petit premi: un adhesiu, un llapis, una llibreta petita, poder imprimir un dibuix del Kid Pix, una pedra "màgica", etc.

Quan arriven a cinc negatius han de pagar una multa. Ara mateix consisteix en estar tres dies sense tenir "temps lliure" que és el moment en que han acabat totes les feines i poden fer allò que disitgen sense molestar a ningú: dibuixar, llegir, pintar, a vegades jugar, en definitiva un espai creatiu. Alguns alumnes en aquest temps lliure s'estimen més fer feina extra, és a dir continuar treballant, aquesta feina és recompensada amb un o dos punts positius.

Si algun dia porten de casa feina que no se'ls hi ha demanat també els hi poso un positiu.

Durant el temps lliure el que treballo és que hi hagi un bon clima a classe, que estiguin tranquils, que no es fagi sorroll, en definitiva que tots ens trobem a gust.
Quan això no és així els hi poso un cercle vermell a la pissarra, si arriven a tenir tres vermells s'acava el "temps llire" i haurem de posar-nos a fer feina.

És conductisme pur, però penso que en aquestes edats han d'anar aprenent uns certs hàbits que els ajudaran a ser persones més completes i felices en un futur.

Els nens no poden estar tot el temps jugant i fent el que volen, han de tenir certes responsabilitats i no poden aconseguir "coses" o el que volen de forma gratuita, se les han de guanyar, amb els seus esforç, això vol dir que han de saber comportar-se.